Cum să-ți actualizezi automat pagina de Facebook

La cât de popular este Facebook acum, parcă este păcat să nu câștigi măcar puțin de pe urma lui. Știu câteva persoane care își promovează site-urile numai aici și reusesc să scoată câțiva saci de bani.

În general, tehnica e să-ți faci cât mai mulți prieteni și apoi să-ți promovezi site-ul către aceștia prin mesaje,  comentarii sau alte modalități.

Una din probleme la abordarea asta e că, așa cum au descoperit unii, numărul maxim de prieteni este 5000, după care ai încurcat-o. În al doilea rând, înseamnă să încurci borcanele, prietenii cu potențialii clienți și în plus, bate spre spam. Cum e să primești un mesaj de la un vechi coleg de liceu în care îți prezintă ultimele reduceri la lenjerie intimă sau mai știu eu ce promovează?
RSS Grafitti ?i Twitterfeed

Crează-ți o pagină oficială a site-ului pe Facebook

Ca să rezolve problema, cei de la Facebook au făcut posibilitatea să îți creezi o pagină oficială ca să poți să-ți ții viața personală separată de partea de business. Poți astfel să creezi o comunitate distinctă centrată în jurul site-ului tău în care să se adune doar persoane interesate de ceea ce ai de zis.

Atenție când îți creezi o pagină să fie oficială, nu una de comunitate unde, dacă depășesti un anumit număr de fani, îți zboară statutul de administrator și devine pagina tuturor. O să tratez în detaliu despre construirea unei pagini într-un articol viitor.

Odată ce ai o pagină oficială pe Facebook, trebuie să o ții tot timpul la zi cu tot ce se întâmplă pe site-ul sau blogul tău. Cum toată lumea stă pe FB, trebuie să dai un semn ori de câte ori postezi ceva. E simplu să faci asta manual când ai o singură pagină, dar când deții mai multe site-uri și fiecare are o prezență oficială pe Facebook, treaba devine enervant de dificilă și mare consumatoare de timp.

Norocul este că toată chestia asta poate fi automatizată foarte simplu. Există numeroase servicii gratuite care, folosind feed-ul RSS al site-ului tău, postează un mesaj scurt pe perete ori de câte ori scrii un articol nou.

RSS Grafitti

Un astfel de serviciu este RSS Grafitti, o aplicație Facebook. Aceasta verifică regulat site-ul tău (poți să setezi tu intervalul) și dacă găsește ceva nou, postează un mic mesaj pe perete.

Ce îmi place la RSS Grafitti este că pe lângă textul mesajului afișează și o poză thumbnail preluată de pe site. Are mai multe opțiuni interesante la care o să le găsești utilitatea după ce te joci cu ele. Are de exemplu o opțiune să-ți conectezi pagina cu contul de Twitter. Astfel, dacă postezi acolo ceva, automat îți apare și pe Facebook.

Twitterfeed

Twitterfeed este primul serviciu de gen cu care am avut de a face. La fel ca și cel de dinainte, îți verifică regulat site-ul și dacă găsește ceva nou, postează un mesaj pe perete.

Diferența este că la Twitterfeed poți să-l setezi să posteze și pe Twitter, dar și pe o sumedenie de alte site-uri de socializare. Acum, nu-l mai folosesc pentru a posta update-uri pe Facebook pentru că nu știe să pună și thumbnailuri, dar în rest funcționează perfect.

În afară de serviciile astea două mai sunt și altele. Există și pluginuri de WordPress care fac ceva asemănător, dar mi se pare că este mult mai util să ai feed-urile centralizate undeva și să le manevrezi pe toate de acolo.

Aa, serviciile menționate pot să updateze atât paginile cât și peretele de pe contul personal de FB. Dar cum am zis, e mai bine să ții separat prietenii de potențialii clienți.

Faptul cț poți să automatizezi toată treaba asta nu înseamnă acum că nu trebuie să te mai atingi de pagina respectivă. Chiar e bine să te implici și să menții comunitatea respectivă, să răspunzi la comentarii etc. Serviciile astea te ajută să elimini mare parte dintr-o muncă migăloasă și de rutină, însă nu pot să te înlocuiască complet.

Și acum la final, ca să te bucuri de un exemplu clar, vizitează pagina oficială Programe de Afiliere.

{ 0 comentarii… adauga unul acum }

Leave a Comment